بزرگ ترین، بروز ترین، و جامع ترین سایت دانشجویی با ما همراه باشید. این سایت دارای نشانه اعتماد می باشد.

نمونه قولنامه ، مبایعه نام ، اجاره نامه املاک و خودرو

نرم افزار

نظرسنجی سایت

کدام بخش از سایت مورد استفاده شما قرار گرفت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 70
  • بازدید دیروز : 256
  • بازدید کل : 723073

تحقیق نگاهی به جاذبه های گردشگری ترکیه(دانش یاران)


تحقیق نگاهی به جاذبه های گردشگری ترکیه(دانش یاران)

نگاهی به جاذبه های گردشگری ترکیه

 

ترکیه کشوری ست سرشار از زیباییهای تاریخی و طبیعی، در این بخش نگاهی داریم به زیباترین نقاط گردشگری ترکیه و سفری مجازی خواهیم داشت به ترکیه، بهشت گردشگران

ییلاقهای استان ریزه

اسماعیل هوجا اوغلو ، مدیر اداره فرهنگ و جهانگردی استان ریزه با بیان اینکه با گذشت هر روز مناطق ییلاقی زیادی در منطقه شناسایی شده و این ییلاقها با جشنواره هایی که انجام می گردد هر روز بیش از پیش معرف همگان می گردند، اظهار داشت: مناطقی وجود دارد که با وجود طبیعت بسیار زیبا، هنوز بطور شایسته شناخته نشده اند.علت این امر قرار گرفتن این مناطق در ارتفاعات بالاتر می باشد.

هوجا اوغلو با اظهار اینکه بویژه تپه مارسل آباد در شهرستان چاملی هامشین و ییلاقهای سرت و کوله زانا در شهرستان آردشن به حد دیگر مناطق، شناخته شده نمی باشند، گفت: علاوه براین منطقه اویت در ییلاق سیوری کایا نیز ارزش دیدن دارد.در این منطقه فعالیتهایی در زمینه توریسم اسکی در حال انجام است. پس از پیشرفت کافی این فعالیتها ،اویت بصورت مرکز توریسم زمستانی در خواهد آمد.

هوجا اوغلی با ذکر اینکه هنوز پارک ملی کوههای کاچکا با وسعت 51 هزار و 500 هکتار به سطح پیشرفت مورد نظر نرسیده است، اظهار داشت در پی اتمام این طرح ، پروژه های پارک ملی راحت تر به انجام خواهد رسید.

هوجا اوغلو گفت در دره موسوم به «تار دره سی» که مابین شهرستان چاملی، هامشین و ییلاق آیدر قرار گرفته است علاوه بر چندین آبشار کوچک ، آبشار بولوت با ارتفاع 250 متری وجود دارد که از زیبایی آن نمیتوان چشم بر گرفت و علاوه بر آن به علت زیباییهای طبیعی منطقه و فاصله دو کیلومتری تا مرکز شهرستان ، میتوان پیاده نیز از این آبشار دیدن کرد.

 

غاری به وسعت هجده هزار و پانصد متر در منطقه گوموشحانه

غار آکچاکاله واقع در شرق گوموشخانه و در 10 کیلومتری مرکز شهر ، دارای 18 هزار و 500 متر مربع وسعت است.زیبایی سازه های آهکی همچو استلاکتیت و استالاگمیت، و سنگهای تراورتن و غیره که در برخی از نقاط غار دارای ضخامت زیادی هستند، این غار را بصورت یک پتانسیل مهم توریستی در آورده و فعالیتها در جهت جذب توریست برای آن با سرعت ادامه دارد .

 

دریاچه های آرتابئل واقع در گول آچار شهرستان تورول چه از نظر ژئولوژیکی و ژئو مورفولوژیکی و چه از نظر تنوع پوشش گیاهی و جانوری منطقه ای بسیار غنی می باشد.در این ناحیه هجده دریاچه یخی دهانه آتشفشانی جای گرفته اند.

 

بای بورد

بحری آک بولوت مدیر اداره فرهنگ و جهانگردی استان بای بورت اظهار داشت مساحت داخلی غار چیماغیل واقع در روستای چیماغیل وابسته به مرکز استان بای بورد، هزار و 100 متر میباشد. آک بولوت با اظهار اینکه فعالیتهای زیادی در جهت تبدیل این غار با سازه های آهکی استالاکتیت و استالاگمیت زیباییش ، به یک قطب جذب توریست انجام گرفته است، گفت اقدامات برای بهتر کردن راه ورودی این غار و نیز روشن سازی محیط خارجی و داخلی آن آغاز شده است. با اتمام هموار سازی راههای گردشی داخلی، این غار برای بازدید گردشگران و جهانگردان آماده شد.

آک بولوت با ذکر اینکه ییلاقهای دست نخورده و بکر با منابع و آبهای معدنی موجود درآن دارای خصوصیات مناسب برای توریسم کمپینگ و جهانگردی با کاراوان میباشد، اظهار داشت ییلاقهایی همچون سوغانلی، دوملو، جوماوانک، کوشمر با دریاچه های طبیعی و طبیعتی پر تنوع مهد زیباییهایی است که نوازشگر چشم و روح است.

 

کوههای تریال آرتوین خاستگاه گیاهان بومی

منطقه دریاچه کارا گول در شهرستان مورگول استان آرتوین، ودر بلندیهای کوه تیریال درارتفاع 700 متری از سطح دریا، گیاهانی نایاب که تنها مختص به این ناحیه میباشند را پرورش می دهد.

تخمین زده میشود، قلعه آرتوین یا لیوانه در« کوپرو باشی» آرتوین، در قرن دهم ساخته شده است.این قلعه که دارای منبع آب و کلیسایی کوچک در داخل آن است، در دوره های بعدی مرمت شده و در شمار آثار شایان بازدید قرار گرفت.

کوههای کارچال در محدوده آرتوین مابین ترکیه و گرجستان قرار گرفته است.این کوهها که در مسیر کوچ پرندگان قرار دارند با تنوع گیاهی و پارکهای پیاده روی موجود در آن زیبایی بی نظیری تقدیم طبیعت دوستان مینماید.

گلوگاه دره جهنم آردانوچ واقع در 30 کیلومتری جاده آرتوین- آردانوچ با طبیعت جذاب و دست نخورده اش یکی از مناطق بسیار دیدنی ترکیه یباشد.تپه های بلند آرتوین، بورچکا، مورگول، کمال پاشا که در گذرگاه کوچ پرندگان قرار دارند، در ماههای مارس و نوامبر محل مناسب برای علاقمندان و محققین در مورد زندگی پرندگان و پروانگان بحساب می آید.

 

سازه های معماری ویژ ه در شهرستانهای استان شانلی اورفا

شهرستان هالفِتی، بُزاُوا، بیرِجیک در استان شانلی اورفا با نمایش ویژگیهای طبیعی و اقلیمی منطقه و نیز با سازه های معماری متفاوت دقت برانگیز است.

در اثنا ساخت سد بیرِجیک در چهارچوب طرح عمران آناطولی جنوب شرقی (گاپ)، و با زیر آب ماندن بخشی از مناطق مسکونی هالفِتی، این منطقه تماما به یک شهر توریستی مبدل شده و با خانه های سنگی سنتی و مسجد تاریخی که در زیر آبها مانده و نیز با طبیعت سرسبزش، به سان یک شهر ساحلی در آمده است.

در هالفِتی که به بهشت نهان معروف است، کلیسای عزیز نرسس؛ صومعه «بار شاوما» و قلعه روم یا «روم کاله»، که بعنوان محلی که نسخه ای از انجیل در آن تکثیر شد شناخته می شود، ونیز تورهای دریایی با قایق، که به روستای تاریخی ساوشان محل کلیسای کایا ترتیب داده می شود، مورد توجه توریستهای محلی و خارجی قرار دارد.

در این شهرستان که بعلت کمبود امکانات در پذیرایی از توریستها تنها بصورت تورهای یکروزه مورد بازدید توریستها قرار میگیرد، از خدمات کسانیکه مایل به پانسیون داری بوده و یا پروژه هایی در مورد احداث هتل دارند، استقبال میشود.

تاسیسات جهانگردی چاتاک در شهرستان بُزاُوا نیز با باغ پر درخت، استخر نیمه المپیک و زیباییهای طیبعی خود بصورت یکی از مهمترین مراکز توریستی منطقه در آمده است.

همچنین تاسیسات جهانگردی وابسته به اداره مدیریت و برنامه ریزی استان، در ساحل سد آتاتورک یکی از بزرگترین سدهای ترکیه، بخصوص در تعطیلات آخر هفته پذیرای بازدید کنندگان زیادی از شانلی اورفا، آدی یامان و قاضی آنتپ میباشد که با اتومبیلهای شخصی و یا تورها یکروزه به این محل می آیند.

بازدید کنندگان از این تاسیسات نه تنها از امکان پیک نیک و تنفس هوای پاک و فرح بخش رود فرات را داشته بلکه میتوانند لاکپشتهای رافتوس که تنها زیستگاه آنها رودهای دجله و فرات شمرده میشود،را نیز ببینند

شهرستان بیرِجیک در ساحل رودخانه فرات نیز تنها مامن پرندگان لاشخور« کل مرغ» در ترکیه می باشد. توریست هایی که در چهارچوب تور گاپ ازاستانهایی منجمله شانلی اورفا، غازی آنتپ و ماردین دیدن میکنند، در طول راه قفسهایی را که محل نگهداری 105 « کل آیناک» تحت حفاظت می اشند را نیز می بینند.در این راستا سالیانه بیش از دو هزار توریست از محل دیدن میکنند.

 

درآمد تركيه از گردشگري

23 میلیارد دلار درآمد گردشگری ترکیه درآمدهای گردشگری ترکیه در سال 2008 میلادی با 5/18 درصد افزایش نسبت به سال 2007 به 21 میلیارد و 910 میلیون و 131 هزار دلار رسید. بنا به آمارهای اداره آمار دولتی ترکیه درآمدهای گردشگری این کشور در سال 2007 میلادی برابر 18 میلیارد و 487 میلیون و هشت هزار دلار بود. براساس این داده های آماری در این گزارش، در سال گذشته میلادی در مجموع 30 میلیون و 929 هزار و 192 نفر از ترکیه دیدار کردند و متوسط درآمد حاصله به ازای هر گردشگر 708 دلار بود. بعد از آلمان و روسیه، بیشترین تعداد گردشگران ترکیه را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند.

http://daneshyaran.4kia.ir/ 

  انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 893

دیدگاه های کاربران (0)

کامل ترین وبه روز ترین سایت ایرانی راهنمایی برای تحقیقات دانش آموزی و دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما