بزرگ ترین، بروز ترین، و جامع ترین سایت دانشجویی با ما همراه باشید. این سایت دارای نشانه اعتماد می باشد.

نمونه قولنامه ، مبایعه نام ، اجاره نامه املاک و خودرو

طرح لایه باز برنامه هفتگی مقطع ابتدایی

طرح لایه باز تقویم سال 98

طرح psd لایه باز بنر های تسلیت، فوت،درگذشت

پروژه و تحقیقات دانشجویی

طرح لایه باز تقدیر نامه و دعوت نامه psd ، کارت عروسی، منو غذا

طرح لایه باز استند های ایستاده و تبلیغاتی و همایش ها

فاکتور فروش

جزوات دانشگاهی

پروژه های تحقیقاتی خودرویی

المان ، کادر، سربرگ و... طرح برای طراحی فتوشاپ

کتاب های فنی و مهندسی

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

طرح لایه باز بنر های زیارتی

مذهبی

چشم پزشکی

پزشگی تغذیه

مقالات حقوق و فقه

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

کار آفرینی

کارآموزی و کارورزی

نرم افزار

طرح لایه باز (psd) تراکت - اعلامیه ترحیم - سربرگ

طرح لایه باز (psd) کارت ویزیت

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پيام نور (سوالات تخصصي)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پيام نور (سوالات تخصصي)

نظرسنجی سایت

کدام بخش از سایت مورد استفاده شما قرار گرفت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 519
  • بازدید دیروز : 332
  • بازدید کل : 353413

اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد (دانش یاران)


اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد (دانش یاران)

آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد

در این آزمایش هدف عبارت است از نشان دادن این واقعیت که آگاهی از نتایج، عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهد. رفتارهای ما عموماً تحت تاثیر اطلاعاتی قرار می گیرد که در موقعیتهای مختلف فراهم می آید یعنی اگر اطلاعات عوض شود رفتارهای ما نیز تغییر شکل خواهند یافت و از طرفی یادگیری عبارت است از تغییری نسبتاً پایدار در رفتار که در نتیجه تجربه حاصل می شود. از موارد قابل توجه در روان شناسی یادگیری این است که بازخورد از عملکرد موجب بهبود در رفتار و یادگیری می گردد، در حقیقت این سوال مطرح است که آیا آگاهی از نتیجه تغییر در رفتار، در یادگیری موثر می باشد؟

 

توصیف آزمایش

وسایل آزمایش

سه برگ کاغذ میلیمتری- دو عدد خط کش سي سانتیمتری- یک عدد مداد- یک عدد چشم بند. چشم بند می تواند از پارچه باشد یا عینکی باشد که جلو شیشه های آن کاغذ گذاشته شده است.

 

اجرای آزمایش

آزمودنی پشت میز نشسته و آزمایشگر نیز در مقابل وی قرار می گیرد. با چشم بند از قبل تهیه شده جلوی دید آزمودنی گرفته شده و آزمودنی از لحاظ راحت و مسلط بودن مورد سوال قرار می گیرد و محل آزمون از لحاظ سكوت تامين می گردد. یک برگ کاغذ میلیمتری در جلوی آزمودنی قرار داده شد یکی از خط کشها به وی داده شد و از او خواسته شد خط کش را با دست چپ در پائین برگه نگه دارد مداد نیز به وی داده شد خط کش دوم روی برگه و به فاصله ده سانتیمتری از خط کش اول در سمت آزمایشگر قرار داده شد .

 

مراحل سه گانه آزمایش به صورت زیر انجام می گیرد:

مرحله اول

هدف مرحله اول نشان دادن این واقعیت است که آزمودنی، در حالی که تنها از توانایی حسی- حرکتی خود استفاده می کند، با چه دقتی می تواند فاصله را ارزیابی کند. در این مرحله دست آزمودنی گرفته شد و نوک مداد در مقابل و ابتدای خط کش وی گذاشته شد سپس از او خواسته شد که خطی به سمت آزمایشگر به اندازه ده سانتیمتر رسم کند و به وی اعلام شد که نشانه، وجود خط کش دیگر با فاصله ده سانتیمتر از خط کش وی می باشد و هر وقت نوک مداد وی با خط کش دوم تماس حاصل کرد خط ده سانتیمتر رسم کرده است. این کار برای 5 بار تکرار شد و به آزمودنی گفته شد این 5 بار تمرین است و بعد از این وی باید با استفاده از حس حرکتی خود 20 خط ده سانتیمتری رسم کند. بعد از رسم 5 خط تمرینی خط کش دوم برداشته شد و نوک مداد وی در ابتدای خط کش خودش و با فاصله یک سانتیمتر از آخرین خط قرار داده شد و از او خواسته شد تا یک خط ده سانتیمتری رسم کند این کار برای بیست مرتبه تکرار شد و هیچ اطلاعی از چگونگی خطوط رسم شده توسط آزمودنی به وی داده نشد.در این مرحله آزمودنی بعد از 5 بار تمرین صرفا با استفاده از حواس حرکتی خود فواصل را ارزشیابی می کرد و نتیجه عملکرد به او داده نمی شد.

جهت دانلود رایگان فایل کامل به صورت word بر روی دانلود فایل کلیک کنید یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید!

http://uupload.ir/view/ne64_اثر_آگاهی_از_نتایج_بر_عملکرد.docx/ 

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1312

دیدگاه های کاربران (0)

کامل ترین وبه روز ترین سایت ایرانی راهنمایی برای تحقیقات دانش آموزی و دانشجویی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما