چکیده:
رمز موفقیت در هر کاری انگیزه و علاقه میباشد و هر چه میزان علاقه بیشتر باشد انسان موفقتر خواهد بود به خصوص در امر یادگیری علاقه نقش بسیار مهمی دارد.
تحلیل کمی و کیفی ایجاد علاقهی دانشآموزان در درس زمین شناسی براساس نقش متغیرهای بازدید از موزه- پاورپونت- اسلاید- عکس و فیلم و کلیپ و نمایشگاه، کارتهای تهیه شده و از موزه مرکزی تهران و برگزاری مسابقه هدف اصلی این پژوهش بوده است.
حجم جامعه آماری 13 دانشآموز دختر مدرسه حانیه صرم یکی از روستاهای بخش کهک استان قم میباشد که در سال تحصیلی 95- 1394 انجام شده است.
روش های تحقیق مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و اسنادی بوده و برای تحلیل دادهها از جدول فراوانی استفاده شده که نمایش فیلم و عکس و اسلاید بیشترین سهم ایجاد علاقه را داشته است.
در ابتدای سال میزان علاقهمندی به درس زمین شناسی 9% و در آخر سال به 77% ارتقا یافته است.
کلید واژهها: درس زمین شناسی- کانیها- ایجاد انگیزه و علاقه- نمایش عکس و فیلم و اسلاید- کلاس با نشاط و پویا.
توصیف کیفی وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3
اجرای راه حلها و نظارت بر آن.. 10
مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان